Головна / Новини / Юридичні консультації у сфері земельного законодавства

Юридичні консультації у сфері земельного законодавства

Оформлення права власності на земельну ділянку.

Про процедуру оформлення права власності на земельну ділянку консультує фахівець  Сколівського бюро правової допомоги Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Віра Андрейків.

 На практиці доводилося часто зустрічатися із такими випадками, коли особа, отримавши рішення місцевої ради щодо відведення земельної ділянки, вважала, що ця ділянка уже перебуває у її приватній власності. А через кілька років виявлялося, що уже є інший власник цієї земельної ділянки, який має усі документи, що засвідчують його право власності.  Зважаючи на це, а також й тому, аби застерегти наших читачів від різних помилок, ми підготували цю консультацію.

    Процедура оформлення права власності на земельну ділянку передбачає кілька етапів, який випливають один з одного. Спочатку необхідно звернутися до органу місцевого самоврядування   із заявою про виділення земельної ділянки  із зазначенням цільового призначення  та орієнтованими розмірами . До заяви слід додати  графічні матеріали на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.  Графічні матеріали можна видрукувати самостійно із сайту Публічна кадастрова карта України: https://map.land.gov.ua/kadastrova-karta.

Строк розгляду заяви становить 1 місяць.

Документ, який  отримаєте – рішення органу місцевого самоврядування                        про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

 

По-друге, потрібно звернутися до  землевпорядної організації для розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Перелік таких організацій є на сайті Держгеокадастру в рубриці : «Напрями діяльності», розділ «Сертифікація» (https://land.gov.ua/icat/sertyfikatsiia/). Зазначаю, що разом із пакетом необхідних документів для укладення угоди із землевпорядною організацією треба подати  дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Строк виконання:  повинен бути таким як зазначено в укладеній угоді із землевпорядною організацією, але не може перевищувати 6 місяців.

Документ, який  отримаєте – Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Наступний крок погодження проекту землеустрою земельної ділянки з територіальним органом Держгеокадастру в районі. Для цього потрібно подати  оригінал  проекту землеустрою та копія.проекту землеустрою.

Строк виконання 10 робочих днів

Документ, який отримаєте – висновок про погодження  проекту землеустрою.

 

Четвертий етапреєстрація земельної ділянки. Для цього  потрібно звернутися до  Державного кадастрового реєстратора  із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки (за відповідною формою), надавши також й оригінал документації із землеустрою.

Строк виконання-14 календарних  днів.

Документ, який отримаєте – Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Далі проект землеустрою  повинен бути затверджений.  Такими повноваженнями, зокрема, наділені органи місцевого самоврядування (міські, сільські, селищні, районні ради) обласні  державні адміністрації,  головне управління Держгеокадастру у відповідній області. До переліку документів, які необхідно подати для затвердження проекту землеустрою, зокрема, входять: погоджений проект землеустрою, позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації.

Строк виконання-14 календарних днів

Документ, який отримаєте – рішення про затвердження проекту землеустрою та надання  земельної ділянки у власність.

 

І останній етап –  реєстрація права власності на земельну ділянку. Для цього слід звернутися у центр (відділ) з питань  надання адміністративних послуг, який діє при ОТГ або при районній державній адміністрації, та заповнити  заяву встановленої форми, маючи із собою:

  • документ, що посвідчує особу;
  • засвідчену копію рішення про безоплатну передачу земельної ділянки;

витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку;

  • документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права

власності на нерухоме майно – в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб,  ( станом 01.01.2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб  становить 2102,00 грн), отже сума до оплати 210 грн 00 коп. Звертаю увагу, що уже у липні цього року прожитковий мінімум буде збільшений. Звертаю увагу, що послугу реєстрації права власності на земельну ділянку також надає нотаріус.

Строк розгляду: до 5 робочих днів.

Документ, який отримаєте – інформаційна довідка Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

 

Земельні відносини врегульовані, зокрема, такими нормативно – правовими актами:

  • Земельний кодекс України;
  • Закон України “Про землеустрій”;
  • Закон України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»;
  • Закон України “Про Державний земельний кадастр”;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру”;
  • Постанова Кабінет Міністрів України від 04 березня 2004 року № 266″Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки”.

 

Консультація надана у рамках Програми «Прискорення приватних інвестицій у сільське господарство України»

 

  • Президент України
  • Верховна Рада України
  • Урядовий портал
  • Львівська обласна рада
  • Львівська обласна державна адміністрація
  • Державні закупівлі в Україні
  • Жидачівська районна рада
  • Жидачівська райдержадміністрація
  • Державне агенство з питань електронного урядування України
  • Cross Border Cooperation Programme Poland – Belarus – Ukraine 2007-2013
  • Реєстр відкритих баз даних України – Громадська приймальня
  • Центр реформ та місцевого розвитку
  • Децентралізація влади